@article { author = {Babaei, M. and Fahimifar, S.}, title = {Properties of Modern Media and Communication Patterns}, journal = {Librarianship and Information Organization Studies}, volume = {24}, number = {4}, pages = {174-193}, year = {2014}, publisher = {National Library and Archives of Islamic Republic of Iran}, issn = {2783-4646}, eissn = {2783-4646}, doi = {}, abstract = {Purpose: To examine properties of modern media and patterns of communication in suchmedia as well as thegap between them and older mediaDesign/Methodology/Approach: Review of library resources.Findings: Trend of communication patterns of modern media is toward reviving oldmodes of information transfer and interpersonal communication.Conclusion: With the advance of modern technologies, the sense of interpersonal communicationwill be replicated entirely. Advances in infrastructure, hardware, and softwaredevelopment have led to the improvement of the quality of communication. That processnot only has changed one-sided transfer of messages, but also has moved beyond the textbased interactions, and turned to interactive multimedia.}, keywords = {Modern media,communication patterns,information transfer,weblogs,digital content,information gate keepers,theory of enjoyment}, title_fa = {ویژگی‌های رسانه‌‌های نوین و الگوهای ارتباطی}, abstract_fa = {هدف: شناسایی ویژگی‌‌های رسانه‌‌های نوین و ترسیم الگوهای ارتباطی در آنها و شکاف آنها با رسانه‌‌های قدیمی­تر روش/ رویکرد پژوهش: بررسی متون کتابخانه‌‌ای یافته‌‌ها: الگو‌های ارتباطی رسانه‌‌های نوین به سمت احیای روش‌های انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط در دوران گذشته و ارتباط میان‌‌فردی سوق یافته است. نتیجه‌گیری: با پیشرفت فناوری‌های جدید احساس برقراری ارتباط به‌‌صورت میان‌فردی کاملاً شبیه‌سازی خواهد شد. پیشرفت‌های حوزه‌های زیرساختی، سخت‌افزاری، و نرم‌افزاری موجب تکامل کیفیت ارتباطات در عرصه ارتباطات شده است. این روند نه‌‌تنها وضعیت انتقال پیام یک‌طرفه را در رسانه تغییر داد، بلکه از تعامل‌های مبتنی بر پیام‌های متنی عبور کرد و رسانه نوین، خود را در شکل کامل چندرسانه‌ای- تعاملی به رخ کشید.}, keywords_fa = {رسانه نوین,الگوهای ارتباط,انتقال اطلاعات,وبلاگ,محتوای دیجیتالی,دروازه‌بانان اطلاعاتی,منحنی پذیرش,نظریه تمتع و تلذذ}, url = {https://nastinfo.nlai.ir/article_58.html}, eprint = {https://nastinfo.nlai.ir/article_58_e6888d3b33ba3106fec88785d43de5ac.pdf} }