@article { author = {Ashrafi Rizi, H. and Kazempour, Z.}, title = {LibQual and its Application in Academic Libraries}, journal = {Librarianship and Information Organization Studies}, volume = {18}, number = {2}, pages = {197-214}, year = {2007}, publisher = {National Library and Archives of Islamic Republic of Iran}, issn = {2783-4646}, eissn = {2783-4646}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Evaluation,quality of services,LibQual Model,users,Academic libraries,ServQual Model}, title_fa = {مدل لایب کوآل و کاربرد آن در کتابخانه‌های دانشگاهی}, abstract_fa = {امروزه شناخت کاربران، نیازها، و انتظارات آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. از این‌رو، ارزیابی کتابخانه‌ها تنها براساس بررسی مجموعه مهجور گردیده و رویکردی تازه که در آن کاربران به ارزیابی کیفیت خدمات می‌پردازند، اهمیت بسیار یافته است. بر این اساس، گسترش مدل‌های کاربرمدار در کتابخانه مورد توجه بیشتری قرار گفته است. این مقاله ضمن بررسی مفهوم کیفیت خدمات و لزوم ارزیابی خدمات در کتابخانه‌ها (با تأکید بر کتابخانه‌های دانشگاهی) به معرفی مدل لایب‌کوآل می‌پردازد که مدلی کاربرمدار در ارزیابی کیفیت خدمات است. در ادامه، هدف و مزایای این مدل و همچنین پایه و اساس آن مطرح می‌شود و در پایان نیز سیر تحولات مدل لایب‌کوآل نشان داده می‌شود.}, keywords_fa = {ارزیابی,کیفیت خدمات,مدل لایب کوآل,کاربران,کتابخانه دانشگاهی,مدل سرو کوآل}, url = {https://nastinfo.nlai.ir/article_450.html}, eprint = {https://nastinfo.nlai.ir/article_450_09f4ae56382d376dec29c9d6ff386800.pdf} }