@article { author = {Mokhtari, H. and Abdolhossein Zadeh, M.H.}, title = {Barriers to and Ways of Increasing Library User Satisfaction with a Glance to Mooers' Law}, journal = {Librarianship and Information Organization Studies}, volume = {19}, number = {1}, pages = {169-176}, year = {2008}, publisher = {National Library and Archives of Islamic Republic of Iran}, issn = {2783-4646}, eissn = {2783-4646}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Mooers' law,information storage and retrieval,Libraries,Library usage}, title_fa = {موانع و راهکارهای افزایش رضایت کاربران کتابخانه با به‌کارگیری قانون موئرز}, abstract_fa = {کالوین موئرز از پیش‌گامان حوزه بازیابی اطلاعات، قانون خود موسوم به «قانون موئرز» را چنین بیان کرد که «وقتی کسب اطلاعات از یک نظام بازیابی اطلاعات سخت و پرمشقت باشد، کاربر ترجیح می‌دهد که از آن استفاده نکند و در این صورت نظام با عدم استفاده مواجه می‌شود». مقاله حاضر در پی بررسی موانع عمده استفاده از نظام کتابخانه و پیشنهاد راهکارهایی برای رفع این موانع در مقوله‌های اینترنت و موتورهای کاوش، صفحات وب و رابط‌های کاربر، منابع اطلاعات، خدمات مرجع، نظام‌های اطلاعات مدیریت (ام.آی.اس.)، زیرساخت‌های ارتباطی، آموزش کاربران و کارکنان، و نیز اخلاق حرفه‌ای با اساس قرار دادن قانون موئرز است. حاصل این راهکارها، افزایش ضریب رضایت کاربران از کتابخانه است.}, keywords_fa = {قانون موئرز,ذخیره و بازیابی اطلاعات,کتابخانه‌ها,رضایت کاربران}, url = {https://nastinfo.nlai.ir/article_380.html}, eprint = {https://nastinfo.nlai.ir/article_380_921cae029279e843caf3a99ccb66b99b.pdf} }