@article { author = {Jamali, H. R. and Sangari, M. and Vafaian, A.}, title = {The evaluation of Iranian Library and Information Science Association Performance based on members' views}, journal = {Librarianship and Information Organization Studies}, volume = {26}, number = {1}, pages = {7-24}, year = {2015}, publisher = {National Library and Archives of Islamic Republic of Iran}, issn = {2783-4646}, eissn = {2783-4646}, doi = {}, abstract = {Purpose: The purpose of this research is to evaluate Iranian Library and Information Science Association (ILISA) performance based on members' views in order to promote its activities. Methodology/Approach: This survey study was conducted using an online questionnaire. The link to the questionnaire was sent to Library and Information Science (LIS) online discussion groups and 112 people completed it. Results: The results showed that the members' satisfaction with ILISA newsletter, conferences and the quality, time, place and theme of the conferences was above the average; while in all the other aspects was below the average. Also, the ILISA performance in meeting members' expectations was evaluated slightly below the average. Visiting ILISA website, attending conferences and workshops, and cooperating with provincial branches were the most common ways of interaction between association and its members. The four main motivations for members to join ILISA were cooperating in social and scientific activities, enhancing professional knowledge, meeting friends and ex-colleagues in meetings and using the services.}, keywords = {Iranian Library and Information Science Association,ILISA,performance evaluation,Members}, title_fa = {ارزیابی عملکرد انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی از دید اعضا}, abstract_fa = {هدف: ارزیابی رضایت اعضای انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی از عملکرد خود برای بهبود فعالیت‌های انجمن است. روش/ رویکرد: پژوهش به روش پیماشی و با استفاده از یک پرسشنامه تحت وب و ارسال پیوند آن به گروه‌های بحث موضوعی انجام شد که ۱۱۲ نفر آن را تکمیل کردند. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد که رضایت اعضا از خبرنامه و برگزاری همایش‌ها و امور مربوط به آنها از جمله کیفیت همایش‌ها، زمان، مکان و موضوع بالاتر از سطح متوسط و در سایر جنبه‌ها و فعالیت‌ها کمتر از حد متوسط ارزیابی شده است. همچنین موفقیت انجمن در برآورده کردن انتظارات اعضا اندکی کمتر از حد متوسط ارزیابی شده است. بازدید از وبگاه انجمن، شرکت در همایش‌ها و کارگاه‌ها، و همکاری با شاخه‌های استانی رایج‌ترین شیوه‌های تعامل اعضا با انجمن بوده‌ است. مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و علمی، افزایش دانش حرفه‌ای، دیدار دوستان و همکاران قدیمی در محافل علمی و استفاده از خدمات انجمن چهار انگیزه اصلی اعضا برای عضویت در انجمن بوده‌اند.}, keywords_fa = {انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی,ارزیابی عملکرد,اعضا}, url = {https://nastinfo.nlai.ir/article_312.html}, eprint = {https://nastinfo.nlai.ir/article_312_0af1b7922ae8d891ee750e1f418f705f.pdf} }