@article { author = {Dorudi, F. and Farhoodi, F.}, title = {The Impact of Virtual Reality Technology on Library and Information Activities and Processes}, journal = {Librarianship and Information Organization Studies}, volume = {19}, number = {4}, pages = {109-124}, year = {2009}, publisher = {National Library and Archives of Islamic Republic of Iran}, issn = {2783-4646}, eissn = {2783-4646}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {virtual reality,Libraries and information centers,virtual education}, title_fa = {تأثیر استفاده از فن‌آوری واقعیت مجازی در فعالیت‌ها و فرایندهای حرفه‌ای کتابداری و اطلاع‌رسانی}, abstract_fa = {واقعیت مجازی، محیطی مصنوعی مبتنی بر رایانه است که توسط نرم‌افزار و سخت‌افزار ایجاد شده، و یک فن‌آوری جهت شبیه‌سازی دیداری و شنیداری، به‌همراه دیگر خواص در محیطی پیچیده است. واقعیت مجازی در واقع شبیه‌سازی دیجیتالی از دنیای واقعی و نوعی برنامه رایانه‌ای است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با نظام تعامل داشته باشد. در کتابخانه‌های دیجیتالی با کاربرد واقعیت مجازی، کتابداران جهت پاسخ‌گویی به پرسش‌ها، حیطه گسترده‌ای از منابع دیجیتالی را مورد استفاده قرار می‌دهند. برای فراهم ساختن چنین خدماتی، استفاده‌کنندگان می‌توانند به وب‌سایت کتابخانه مراجعه کنند. واقعیت مجازی می‌تواند در حوزه‌هایی چون گردش مجازی، آموزش کتابداران و کاربران، خدمات مرجع مجازی و دیگر فعالیت‌های کتابخانه به‌کار گرفته شود.}, keywords_fa = {واقعیت مجازی,کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی,خدمات مرجع مجازی,آموزش مجازی}, url = {https://nastinfo.nlai.ir/article_305.html}, eprint = {https://nastinfo.nlai.ir/article_305_488d481fd4d8c4c9f93cb59f8295a8fb.pdf} }